Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Gezocht

  • ppa

    Gezocht,

    Ik ben op zoek naar :

    En soort Chinees Vrouwtje (in een soort kegel uitvoering) gemaakt van hout waarin,

    in steeds kleinere uitvoeringen, het zelfde poppetje zit (geloof in een stuk of 5 a 6 uitvoeringen)

    Weet iemand hoe dit artikel genoemt wordt en waar dit eventueel gekocht kan worden???

    Met vriendelijke groet,

    ppa

  • silvie

    Ken alleen de matroesjka dat is een beschilderd poppetje van hout, dat enkele malen opnieuw een kleinere versie ervan bevat. De poppen zijn dan hol. Een matroesjka bestaat doorgaans uit zeven of acht poppetjes. De traditionele matroesjka beeldt een boerenmeisje uit, maar er bestaan ook varianten met beeltenissen van politici of anderszins bekende personen.

    Matroesjka's komen oorspronkelijk uit Rusland, maar zijn inmiddels over de gehele wereld bekend.

    kopen o.a. via www.spirituelewinkel.nl maar kijk zelf eens, diverse verkopers op t net.

    Groet

    Silvie

  • FRANCA

    beste ppa,

    Ik geloof dat u een marouska of barouska poppetjes bedoelt.

    Deze zijn van hout gemaakt en passen in elkaar. Het is afkomsig uit rusland, in nederland wordt het nu weer verkocht ( is een tijd uit de mode geweest).

    Volgens mij heb ik ze in een woonwinkel gezien ( Piet Klerx)

    Veel succes!